تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/01/27 - 01:33
کد خبر: 467082

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

جذب سرباز امریه در دانشگاه تهران/ هشدار درباره ورود معلمان گزینش نشده به مدارس

 جذب سرباز امریه در دانشگاه تهران/ هشدار درباره ورود معلمان گزینش نشده به مدارس

مرور اخبار امروز شامل جذب سرباز امریه در دانشگاه تهران و هشدار درباره ورود معلمان گزینش نشده به مدارس و مهلت ثبت‌نام کنکوری‌ها برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره و دیگر موضوعات مرتبط که به بررسی آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»مرور اخبار امروز شامل  جذب سرباز امریه در دانشگاه تهران و هشدار درباره ورود معلمان گزینش نشده به مدارس و مهلت ثبت‌نام کنکوری‌ها برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره و دیگر موضوعات مرتبط که به بررسی آن می پردازیم.

افتتاح شبکه دانشگاه ایرانی

 

از سوی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، شبکه دانشگاه ایرانی برای اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاح شبکه دانشگاه ایرانی با حضور دکتر کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر رضا پورحسین استاد دانشگاه تهران و جمعی از صاحبنظران این حوزه روز شنبه، ۲۶ فرودین برگزار می‌شود.

شبکه دانشگاه ایرانی شبکه‌ای صوتی- تصویری در فضای مجازی برای فرهیختگان و دانش‌پژوهان ایرانی و غیر ایرانی است و در آن مباحثی نو و جذاب در عرصه‌های گوناگون فکری در حوالی مرزهای پژوهش و نوآوری ارائه می‌شود.(جزئیات بیشتر)

عماد افروغ استاد دانشگاه درگذشت

عماد افروغ، نویسنده، جامعه‌شناس و همچنین نمایندهٔ اسبق مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بود.(جزئیات بیشتر)

بیانیه روز قدس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

 

روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. امام خمینی (ره)

قدس، قبله اول مسلمانان و موطن اصلی هزاران آواره فلسطینی است که رژیم جنایتکار صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی آن را از دست ساکنانش خارج کرده و تحت سلطه خود در آورده است.
این توطئه از سال ۱۹۴۸ میلادی تا کنون با مقاومت مردم فلسطین و مسلمانان و انسان های آزاده و بیدار دل جهان به طرق و اشکال مختلف رو به رو بوده است.(جزئیات بیشتر)

بیانیه روز قدس انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره)

روز جهانی قدس، طلوعی از جنس پیروزی برای جهان اسلام و مستضعفین و غروبی سهمگین برای رژیم منحوس صهیونیستی و مستکبران عالم است؛ همان روزی که آزادی‌خواهان و بیدار‌دلان به شوق طنین‌انداز شدن بانگ «الله اکبر» از قدس شریف، محکم‌‌تر از قبل قدم در راه نهاده‌اند و تا فتح نهایی آرام نخواهند گرفت. این روز تاریخی به خوبی نشان می‌دهد مسئلهی فلسطین یکی از اصلی‌ترین آرمان‌ها است و نقطه‌‌ی مهم گفتمان مقاومت در جهان محسوب می‌شود. (جزئیات بیشتر)

بیانیه هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان مازندران به مناسبت روز قدس؛
حال که رژیم اشغالگر قدس، خود در حال ویرانی‌است لزوم اتحاد امت مسلمین بیش از پیش آشکار میشود

 

  هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان مازندران به مناسبت روز قدس بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
روز قدس روز بزرگداشت مقاومت مردمانی است که تنها موجودیت و حضورشان خاری در چشم جبهه باطل است ،مردمانی که وارثان حقیقی زمین اند و پیشوایان بالقوه عامه بشریت. روز قدس روز مستضعفین سراسر دنیاست ، روز ایستادگی در مقابل پیشروی اجانب و اعلام برائت از ستمگران و مستکبران .روزی که هر انسان آزاده ای در جهان فارغ از نژاد و ملیت و مذهب در برابر ظلم و نسل کشی صهیونیست ها و هم‌کیشانشان به پا می‌خیزد و انهدام و اضمحلال این رژیم غاصب را به حامیان آن متذکر می شود.(جزئیات بیشتر)

ضرایب دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی کنکور اعلام شد

 

ضرایب دروس اختصاصی هر گروه آزمایشی اعم از فنی و ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان های خارجی در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد.

در هر نوبت آزمون اختصاصی، برای هر داوطلب طبق بند ۱-۲ ماده ۲ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نمره کل آزمون اختصاصی حاصل از میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس تخصصی داوطلب در گروه آزمایشی که شرکت کرده ساخته می شود.

بر این اساس، در گروه آزمایشی فنی و ریاضی برای درس ریاضی ۱۲، فیزیک ۹ و شیمی نیز ۷ ضریب دارد. همچنین در گروه آزمایشی علوم تجربی درس زیست شناسی ضریب ۱۲، فیزیک ضریب ۷، شیمی ضریب ۹، ریاضی ضریب 7 و زمین شناسی ضریب ۱ در نظرت گرفته شده است.(جزئیات بیشتر)

 جذب سرباز امریه در دانشگاه تهران

 

جزئیات جذب سرباز امریه در اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران اعلام شد.

اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران از بین دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی تأسیسات، معماری، مهندسی صنایع غذایی، گرافیک و تصویرسازی برای همکاری در قالب امریه سربازی دعوت به همکاری می‌کند.

متقاضیان واجد شرایط که دارای برگه سبز بدون غیبت برای اعزام به خدمت مقدس سربازی در تیرماه باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه kooy.ut.ac.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

دانشجوی اصفهانی در رودخانه کرخه غرق شد

 

 عارف شرهانی گفت: در این حادثه که ساعت ۱۹:۲۶ رخ داد جوانی ۲۱ ساله اهل اصفهان که در دانشگاه صنعتی شهدای هویزه مشغول تحصیل بود هنگام شنا در رودخانه غرق شد.

وی افزود: پیگیری برای یافتن پیکر این جوان توسط گروه های امدادی مستقر در محل در حال انجام است همچنین اکیپ های فوریت های پزشکی در محل حضور دارند.(جزئیات بیشتر)

جزئیات اعطای پایه تشویقی به اساتید علوم پزشکی تهران دارای نوآوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره جزئیات اعطای پایه تشویقی به اساتید این دانشگاه گفت: این پایه تشویقی درواقع به دلیل قدردانی از اساتید دارای ایده های خلاق و نوآوری و اختراع اعطا می شود.(جزئیات بیشتر)

 نشست تشکل‌ها و فعالان دانشجویی با رئیس‌جمهور برگزار شد

 

رئیس جمهور در نشستی با فعالان دانشجویی به برخی شبهات درباره شائبه بنگاه‌داری دولت، برنامه دولت برای منضبط کردن نظام پولی و بانکی کشور، مولدسازی، وعده ساخت ۴ میلیون مسکن، عدم هماهنگی مواضع برخی دولتمردان، انتصابات، فیلترینگ، موضوع عفاف و حجاب و سفرهای استانی دولت پاسخ گفت.

جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در نشستی صمیمی با سید ابراهیم رئیسی که عصر جمعه با حضور وزاری علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور و همراه با ضیافت افطار برگزار شد، به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند و رئیس جمهور پس از ۲ ساعت شنیدن سخنان صریح ۱۳ تن از مدعوین، به برخی سوالات و شبهات مطرح شده از سوی ایشان پاسخ گفت.(جزئیات بیشتر)

مهلت ثبت‌نام کنکوری‌ها برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره/ چه کسانی مشمول ایجاد سابقه تحصیلی هستند؟

 

 محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم دروس مورد نظر خود را در نوبت‌های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت نام کنند اما به این نکته توجه داشته باشند که هر متقاضی صرفاً یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک بار ترمیم نمره برای هر درس است.

وی افزود: نمرات ایجاد سابقه و ترمیم صرفاً به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمی‌شود.(جزئیات بیشتر)

رؤسای ۵ دانشگاه کشور تغییر کردند؛ از تهران تا کردستان/ وزیر علوم حکم رؤسای جدید را امضا کرد

دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری براساس مصوبه جلسه ۵۳ تاریخ بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ حکم رؤسای ۵ دانشگاه کشور را امضا کرد.(جزئیات بیشتر)

هشدار درباره ورود معلمان گزینش نشده به مدارس/ گزینش ۸۰هزار معلم جدید در مدت محدود از توان آموزش‌وپرورش خارج است

 

 دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از برگزاری آزمون استخدامی جذب آموزگاران ابتدایی در ۸ اردیبهشت، حدود ۸۰هزار نفر جهت گزینش همزمان با مصاحبه تخصصی معرفی می‌شوند که در این صورت گزینش حداقل ۴ ماه زمان نیاز دارد!

ورود معلمان جدید به مدارس کشور در مهر سال 1401 و گزینش آنها با حواشی بسیاری همراه بود.(جزئیات بیشتر)

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی: دولت‌های خودفروخته عاقبت خود را به رژیم صهیونیستی گره نزنند

 

 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس اعلام کرد: به دولت‌های خودفروخته توصیه می‌کنیم عاقبت خود را به عنکبوت‌هایی که سست‌ترین خانه را دارند گره نزنند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم(جزئیات بیشتر)

ارتقای خدمات دانشجویی با اجرای برنامه تحول حوزه فناوری

مصطفی صالحی مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به روی کار آمدن مدیران جدید در سطح وزارت عتف و سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم، این دفتر نیز برای گسترش بسترسازی خدمات به صورت برخط و تحقق شعار دولت هوشمند به جامعه دانشگاهی کشور و همچنین ایفای نقش پیشرانه خود، فعالیت‌های خود را در سال گذشته توسعه بخشید.(جزئیات بیشتر)

تعداد دانشگاه‌های برتر ایرانی در رتبه بندی‌های جهانی

 

برپایه تازه‌ترین گزارش سامانه «نما»، شمار مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی فراگیر جهانی نسبت به سال گذشته افزایش یافته، هر چند که بخشی از این افزایش از تغییر روش‌شناسی نظام‌های رتبه‌بندی سرچشمه گرفته است. در این گزارش ۱۸ نظام گوناگون رتبه‌بندی فراگیر جهانی بررسی و جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در آن‌ها پایش و گزارش شده‌اند.

بر پایۀ این گزارش، «مؤسسۀ آموزش عالی تایمز» در ویرایش ۲۰۲۳ خود که در سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شده، نام ۶۵ مؤسسۀ ایرانی را در سیاهۀ مؤسسه‌های برتر جهان شناسایی کرده است.(جزئیات بیشتر)

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال آینده به تعویق افتاد

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد که ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به تعویق افتاده است.(جزئیات بیشتر)

گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش پرورش کیست؟

 

 حبیب‌الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: طبق گفته‌های معاونین وزارت آموزش و پرورش، دولت و رئیس جمهور قصد دارند که آقای صحرایی را به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی کنند.

وی افزود: همچنین طبق شنیده‌ها از همان ابتدا که آقای صحرایی به‌عنوان سرپرست انتخاب شدند قرار بود که این فرد به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی شود و از وی برای این پست در همان زمان برنامه گرفته شد.(جزئیات بیشتر)

مهلت ثبت‌نام کنکوری‌ها برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره/ چه کسانی مشمول ایجاد سابقه تحصیلی هستند؟

 

 محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم دروس مورد نظر خود را در نوبت‌های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت نام کنند اما به این نکته توجه داشته باشند که هر متقاضی صرفاً یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک بار ترمیم نمره برای هر درس است.

وی افزود: نمرات ایجاد سابقه و ترمیم صرفاً به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمی‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به موجب مصوبات سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی به متقاضیانی که قبل از این مصوبه از فرصت ترمیم ( مصوبه سال ۱۳۹۴ شورای عالی آموزش و پرورش) استفاده کرده‌ بودند، اجازه داده شده است یک‌بار دیگر نمرات امتحانات نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم کنند، گفت: در ترمیم نمره، بیشترین نمره تراز هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می‌شود.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top